Regionalna gospodarska zbornica Celje

RGZC DIPLOMA PY za pravilno pozicijo gredi, GKN DRIVELINE SLOVENIJA d.o.o.


Kratek opis inovacije 

Montaža polgredi vsebuje 6 operacij. Vsaka operacija vsebuje določene PY, katere preprečijo napako sestave posameznega sklopa.

Na prvi operaciji 05 (natiskanje blažilca sunkov) je obstajala velika verjetnost napake napačne pozicije blažilca. Tovrstne kontroledo sedaj nismo opravljali. Blažilec sunkov ima predpisano višino s toleranco ±2mm

Nekatere gredi imajo enako število ozobja na obeh straneh(AC in GI stran) tako, da kontrola po ujemu gredi ni prišla v poštev. V tem primeru se je izdelala konstrukcija za kontrolo pozicije utora gredi na AC strani. Razlika med utoroma (AC in GI strani) je 1,8 mm.

Po ročni vstavitvi gredi v stroj, se vklopi cikel operacije montaže blažilca. Pred montažo tipalo preveri pozicijo utora. V primeru, da se tipalo ne nasloni v utor lučka na senzorju tipala ne zagori – slab kos. Cikel montaže se ustavi. Potreben je reset cikla. V primeru, da se tipalo nasloni v utor, senzor zagori – dober kos (pravilno obrnjena gred), se cikel konča s pravilno pozicijo blažilca na gred.

Predstavitev stopnje inventivnosti predloga

PY ima velik pomen zagotavljanja kakovosti polgredi do končnega kupca. Ob morebitni napačni montaži blažilca lahko pride do vibracij in hrupa v vozilu. S tem smo zagotovili zadovoljstvo kupca. Pred uvedbo PY, je bila odgovornost pravilne pozicije blažilca na operaterjih. Z uvedbo mehanske kontrole PY, smo izključili napako delavca, ravno tako smo prenehali z vizualno kontrolo pravilne obrnjenosti.

Predstavitev doseženih gospodarskih rezultatov inovacije
S to PY smo zmanjšali možnosti reklamacije, s tem pa povečali zadovoljstvo kupca.
Vsaka reklamacija v procesu montaže pri kupcu, je ocenjena na cca 3.000 €.

Predstavitev pričakovanih gospodarskih rezultatov inovacije
Ta način kontrole bomo uvedli še na drugi liniji in pa upoštevali pri izdelavi nove linije.

Predstavitev učinkov inovacije na okolje
Poskrbeli smo za boljšo kvaliteto končnih izdelkov polgredi, zadovoljstvo kupcev, ukinitev vizualne kontrole in razbremenitev operaterjev.

 


Avtor: Andreja Semolič, RGZC