RGZC ZLATO PRIZNANJE 2010 - NEPS Tehnologija
Kratek opis inovacije
NEPS tehnologija - napredni ekološki pogonski sistem sestoji iz treh osnovnih delov:
- fotodetonacijskega oziroma eksplozijskega cikla,
- gibalnega mehanizma brez ojnice ali polmotorja ter
- reakcijskega obtočnega polnilca(Ramchargerja).
Takšni motorji so do 4 krat manjši od sedanjih batnih motorjev ter imajo mnogo višji izkoristek in čist izpuh. Uporabljajo lahko cenena goriva iz obnovljivih virov.
Inventivnost
Inventivnost predlaganih NEPS motorjev je zelo visoka, saj je prvič po uvedbi Otto in Diesel motorjev prišlo do preskoka paradigme v konstrukciji pogonskih in generatorskih strojev v svetovnem obsegu. Intelektualna zaščita je zavarovana v Sloveniji z dvema patentoma, raziskujemo možnost zaščite v Evropskem in svetovnem merilu.
Rešitve so konceptno dodelane in prototipno preizkušene.
Predstavitev učinkov inovacije na okolje
Če bi se uporabljali le takšni motorji za pogon cestnih vozil, bi skupno zmanjšanje porabe goriv znašalo 400 milijard litrov goriva letno, kar je praktično 400 milijard EUR prihranka, poleg tega bi zmanjšanje teže vozil pripeljalo do nadaljnjih prihrankov. Pri 4 krat manjši teži motorjev bi se enako zmanjšala obremenitev okolja, ravno tako pri zmanjšanju porabe maziv, hladilnih sredstev ter drugih maziv in tekočin.Zmanjšala bi se poraba platine in drugih plemenitih kovin, ker ti motorji ne potrebujejo katalizatorjev.
Za vsaj 50% bi se zmanjšala emisija toplogrednih plinov iz transporta. Ne bi bilo potrebno več uporabljati kancerogenih aditivov za bencin.
Uporabniki bi lahko za enak denar imeli na voljo več poti in več prostora v vozilih ali plovilih. Dolet letal bi se povečal približno za dvakrat.
Avtor: Andreja Semolič RGZC