Regionalna gospodarska zbornica Celje

RGZC ZLATO PRIZNANJE 2010 - OPOZORILNI DETEKTOR MRTVEGA KOTA V KRIŽIŠČU


   

Kratek opis inovacije

Opozorilni detektor mrtvega kota v križišču je naprava, ki se namesti na, že obstoječe, prometno ogledalo ali pa opravlja vlogo samostojnega znaka. Naprava je realizirana s pomočjo mikrovalovnih senzorjev, ki zaznavajo detekcijo premikajočih objektov in delujejo na principu Dopplerjevega pojava. Senzorja sta usmerjenav posamezni mrtvi kot premikajočega objekta ter v primeru, da oba zaznata prisotnost, to podata procesni enoti, v kateri programski algoritem skrbi, da se na prikazovalnik sproži opozorilo v obliki trikotnika ter znotraj klicaj (utripajoče). Sama naprava je zaradi programskega algoritma ter nizke porabe posameznih komponent energetsko zelo varčna, kar zadosti, da jo lahko napajamo izključno s sončno energijo. Namen naprave je dodatno signalizirati prometnim udeležencem na nevarnost v križiščih z mrtvim kotom ob slabi vidljivosti oziroma ob pogoju, da kateri udeleženec v prometu spregleda takšno križišče. Opozorilni detektor mrtvega kota pa je možno zaradi programske aplikacije, ki bo na spletu, spremljati preko TCP/IP protokola (interneta), kar dodatno omogoča pregled nad delovanjem naprave ter zbiranje podatkov iz posameznih križišč, npr: štetje prometa, število vklopov naprave, itd. Možno je tudi razširiti delovanje naprave, in sicer pri uporabi na nezavarovanih železniških prehodih, garažnih hišah, in podobno.

Inventivnost

Opozorilni detektor mrtvega kota v križišču je naprava, ki je na trgu še ni zaznati. Prednost je v aktivni signalizaciji ter uporabi sončne energije. To pomeni, da se naprava sproži samo v določenih pogojih, in sicer, kadar se v križiščih z mrtvim kotom nahajata dva udeleženca hkrati, ki sta med seboj nevidna. Ko naprava zazna takšen dogodek se na prikazovalniku, ki je nameščen nad prometnim ogledalom, začne utripati trikotnik, ter znotraj klicaj. Za napravo je že podan zahtevek za patent na UIL v RS, prav tako pa se že pripravlja zahteva za zaščito na svetovnem trgu.

Kot je že bilo omenjeno, sama naprava deluje izključno na sončno energijo, seveda na mestih, kjer ni neposredne bližine električnega omrežja.Implementacija naprave tako ne posega v infrastrukturo in je zato stroškovno kot okoljsko učinkovitejša. Ker pa je njen namen povečati varnostv prometu, je ravno zaradi tega njena prednost, da se napravo namesti čim hitreje ter s čim manjšimi stroški, kar je ključnega pomena za cestne udeležence. Napravo se namesti v roku 20 min, kar jo postavlja v ospredje pred ostalimi napravami, ki v prometu do prinašajo k varnosti.


Avtor: Andreja Semolič RGZC