RGZC BRONASTO PRIZNANJE 2009 - MLEKOMAT – NAPRAVA ZA PRODAJO IN TOČENJE MLEKA
Kratek opis inovacije
Samodejna naprava za prodajo mleka, z vgrajenim plačilnim sistemov, hladilnim IJN točilnim sistemom, posebna poslikava z zaščitenim znakom KRAVICA MARJETICA. Mlekomat omogoča proizvajalcu mleka (kmetovalcu) prodajo svežega naravnega neobdelanega mleka direktno končnim kupcem – uporabnikom.
Inventivnost
Celotni izdelek je produkt lastnega razvoja podjetja ETRA. Je visokotehnološko dovršen izdelek: SMS komunikacijski kanal, RFID modul, govorni modul, ostali nadzorni in izvršni moduli, lastni programski sistem, unikatna zunanja podoba – kravica marjetica, kot prepoznavni znak mlekomatov Etra.
Doseženi gospodarski rezultati
Proizvajalcu mleka je omogočena direktna prodaja mleka končnim kupcem z namenom dosega dodatnega prodajnega kanala, povišanja dodatne vrednosti mleka, končnim kupcem pa možnost nakupa svežega in neobdelanega mleka z vsemi dodatnimi dobrimi lastnostmi, ki jih obdelano mleko nima.
V letu je bila prodaja mlekomatov 300 %-na.
Odprli smo dve novi delovni mesti ter tri mesta za izvajanje praktičnega dela študentov elektrotehnike in mehatronike.
Pričakovani gospodarski rezultati
Proizvajalec mleka ima opazno višjo dodano vrednost prodanega mleka, povečano prepoznavnost v svoji okolici. Glede na dobre prodajne rezultate se bo tudi investicija lastnika v nakup mlekomata povrnila v krajšem času od predvidenega.
Kot proizvajalci mlekomata ocenjujemo, da bo rast prodaje v letu 2010 narasla od 500 do 1200 %, glede na leto 2009. Glede na trenutno povpraševanje iz tujih trgov je lahko prihodek iz naslova mlekomata po grobi oceni do štirikrat večji od realnih pričakovanj.
Trajnostni učinki inovacije
Razvoj mlekomata je odprl za podjetje nova vprašanja, probleme in izzive na področju strojegradnje in programske logike upravljanja. Hkrati smo bili prisiljeni poiskati najbolj optimalen način same logistike transporta od kmetije do mlekomata, čiščenje točilnega sistema in shranjevanja mleka.
Okoljski vidiki
- Proizvajalec mleka se je povezal s končnimi kupci, dosega višji dobiček pri prodaji mleka, širi in utrjuje ime kmetije kot neke vrste blagovne znamke;
- Kupci imajo dostop do svežega, naravnega in neobdelanega mleka, ki ni starejše od 24 ur.
Avtor: Andreja Semolič, RGZC