Spoštovani,
Gospodarskim subjektom, ki so utrpeli poplavno škodo (s.p., d.o.o, d.n.o., d.d., zadruge) pošiljamo telefonsko pridobljene predhodne informacije.
Pri objavi uradnih informacij, ki bodo izšle v kratkem obstajajo možnosti sprememb. Takoj, ko bodo dostopne vas bomo o njih obvestili in jih objavili na naši spletni strani.
Predvideno se bodo prijave in povračila škode pod okriljem MGRT vršila v treh fazah. (kontaktna oseba mag. Marovt Novak Alenka, Tel.:01 400 31 29)
I. Škoda na strojih in opremi (SPS – predviden razpis v 46. tednu, v tej fazi prijavite škode po vseh postavkah, stroji, oprema, izpad prihodkov, škoda na nepremičninah…) Za popravila, ki jih boste opravili v lastni režiji boste brez eksternih računov težko uveljavljali povračila.
II. Škoda zaradi izpada prihodka (ocenite in prijavite ne samo izpad proizvodnje, temveč vso neposredno in posredno škodo, ki je in bo nastala kot posledica zastojev v proizvodnji)
III. Zaloge (surovine, polproizvodi, končni proizvodi, pomožni material…)
Pomembno je, da pri I. prijavi prijavite vso škodo, ki ste jo utrpeli, čeprav I. urgentni ukrep predvideva povrnitve škode pri posameznih podjetjih do 200.000 EUR.
Vnaprej lahko pripravite obrazce za prijavo škode, ki so na spletni strani:
http://www.mgrt.gov.si/
Obrazci za prijavo škode ob naravnih nesrečah
Obrazec št. 7
Obrazec št. 8 - pdf
Obrazec št. 8 - doc
Navodila upravičencem za pripravo Poročila o porabi sredstev za odpravo posledic škode na strojih in opremi s prilogami
Obrazec
Prijave se bodo predvidoma vršile preko spletne aplikacije AJDA.
Pripravite in shranite vso dokumentacijo kot so zapisniki, slike, računi, cenitveni zapisniki zavarovalnic…, ker posebnih komisijskih ocenjevanj ne bo.
Škodo na nepremičninah pa morajo oceniti občinske oziroma regijske komisije. Za celjsko regijo Uprava za zaščito in reševanje. Tajnik komisije za ocenjevanje je g. Sinkovič, Tel.:03 493 47 30.
Kontaktni podatki izpostave Celje
Naslov:
Maistrova ulica 5
Pošta:
3000
Kraj:
Celje
Telefon:
(03) 493 47 03
Faks:
(03) 548 34 51
Spletna stran:
http://www.sos112.si/celje
E-pošta izpostave:
izpostava.ce@urszr.si
Vodja izpostave:
Silvester Šrimpf
E-pošta vodje izpostave:
silvester.srimpf@urszr.si
Ostale koristne informacije:
V 46. koledarskem tednu ne prezrite I. javnega poziva za podjetja, ki so utrpela škodo kot posledico poplave.
Razpisal ga bo Slovenski podjetniški sklad.
Nekaj odgovorov na najpogostejša vprašanja glede prijave škode zavarovalnicam.
1. Kakšen je postopek prijave škode zavarovalnici?
Oškodovanec mora najprej v zavarovalni polici preveriti, če je zavarovan tudi proti riziku poplav. Gre za razširjeno požarno zavarovanje. V primeru, da zavarovanje obstaja, naredi prijavo zavarovalnemu zastopniku, lahko pa tudi neposredno zavarovalnici, kjer ima sklenjeno zavarovalno polico.
2. V koliko dneh je treba zavarovalnici škodo prijaviti?
Običajno se zavarovalnici škoda prijavi takoj po nastalem škodnem dogodku. Glede na sedanje razmere velja, da se naj škoda prijavi čim prej. Po zakonskih pravilih je potrebno škodo sicer prijaviti najpozneje v treh dneh od dneva, ko oškodovanec zanjo zve. Splošni pogoji, ki jih prejmete ob sklenitvi zavarovanja, pa lahko določajo tudi drugačne roke.
3. Kakšne obveznosti ima zavarovanec pri omejevanju nastale škode?
Oškodovanec mora ukreniti vse, kar je v njegovih močeh, da omeji škodljive posledice. Ukrepa naj kot dober gospodar, kar pomeni, da skuša zmanjšati škodo kolikor lahko (čiščenje, odmikanje stvari…). Poškodovane predmete, za katere bo uveljavljal odškodnino, naj shrani oz. škodni dogodek čim bolj dokumentira (npr. s fotografijami).
Zavarovalnica mora povrniti stroške, izgube in drugo škodo, ki je nastala zaradi razumnega poskusa, da bi se omejile škodljive posledice. To velja tudi takrat, kadar so bili ti poskusi neuspešni.
Če oškodovanec ne izpolni svoje obveznosti omejitve škodljivih posledic in za to nima opravičila, se obveznost zavarovalnice zmanjša za toliko, za kolikor je zaradi tega nastala večja škoda.
4. Ali je mogoče pričeti s čiščenjem in sanacijo nastale škode ali je treba počakati na cenilca?
S čiščenjem in sanacijo je mogoče začeti pred prihodom cenilca, vendar pa je treba škodni dogodek čim bolj dokumentirati.
5. V kolikem času mora zavarovalnica povrniti škodo?
Slovensko zavarovalno združenje je zavarovalnice skupaj z Vlado RS pozvalo, da naj v čim krajšem času izplačajo odškodnine v primeru utemeljenih zahtevkov.
Po zakonskih pravilih mora zavarovalnica zavarovalnino ali odškodnino izplačati v dogovorjenem roku, ki ne sme biti daljši od 14 dni, šteto od dneva, ko je zavarovalnica dobila obvestilo, da je prišlo do škodnega dogodka. Če pa je za ugotovitev obstoja obveznosti zavarovalnice ali njenega zneska potreben določen čas, začne ta rok teči od dneva, ko sta bila ugotovljena obstoj in znesek obveznosti zavarovalnice. Če znesek ni ugotovljen v roku 14 dni, mora zavarovalnica upravičencu na njegovo zahtevo nesporni delo svoje obveznosti izplačati kot predujem.
Za več informacij se člani RGZC lahko obrnejo na:
Direktor RGZC Drago Polak
Dodatne informacije: RGZC Ljubljanska 14/II 3000 Celje Tel.: 03/4267 400 Faks: 03/4267 410 www.rgzc.si
Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.