Regionalna gospodarska zbornica Celje

Arhiv: Projekt “Tourism on the move – exchange your approaches”

                                                      

S projektom “Tourism on the move – exchange your approaches” smo kot Regionalna gospodarsk zbornica  prispevali k razvoju kadrov v turizmu, saj le-ta predstavlja eno od najpomembnejših gospodarskih panog v celjski regiji.  V projekt smo vključili kadre iz podjetij, ki delujejo na področjih zdraviliškega, wellness in hotelirskega turizma.

Posebni cilji projekta so bili:

-omogočiti praktično usposabljanje kadrov s področja hotelirskega in wellness turizma (celjska regija) v tujini, kar bo prispevalo k njihovi večji usposobljenosti ter strokovnemu in kvalitetnemu delu

  • motivirati in prebuditi zanimanje zaposlenih v turističnem sektorju za različne pristope
  • izmenjati dobre prakse dela s hoteli in sorodnimi organizacijami v tujini
  • navezati nove poslovne kontakte in možnosti za dolgoročno sodelovanje
  • promovirati Slovenijo, regijo ter turistične storitve in produkte na tujih trgih
  • dopolniti lastno turistično ponudbo z novimi turističnimi produkti in storitvami
  • spoznati tuje trge - navade in specifične potrebe gostov teh destinacij
  • razvijati mednarodno konkurenčnost podjetij
  • razvijati inovativne pristope v turizmu kot dejavnosti
  • iskati nove priložnosti, nove goste in nove trge
  • spoznati kaj vse je lahko predmet turistične ponudbe itd.

V skladu z zastavljenimi cilji smo izvedli 12 mobilnosti zaposlenih v zdraviliško-hotelirskem sektorju, ki so opravili 4 tedensko usposabljanje v hotelih in wellness centrih v tujini.

V projekt se je vključlilo 6 največjih podjetij s področja zdraviliškega turizma v regiji, od katerih je na mobilnost odšlo 8 zaposlenih. Preostala prosta mesta smo ponudili zdraviliško-hotelirskim podjetjem iz preostale Slovenije. Podjetja so izmed nabora gostujočih partnerjev sama izbrala tista, kjer so njihovi zaposleni opravili praktično usposabljanje. Glede na izbor slovenskih podjetij so bila na koncu v projekt vključena 4 hotelirska podtjetja iz Krete (Grčija ) in Kanarskih otokov (Španija).

Vsi zaposleni so z mobilnostjo pridobili:

  • dodatna strokovna znanja vezana na njihov delovno mesto v matičnem podjetju v Sloveniji,
  • vpogled v organiziranost in delovanje primerljivih hotelirskih podjetij v tujini,
  • razumevanje drugačnega odnosa do dela, odnosa do gostov in sodelavcev v podjetju,
  • vpogled v ponudbo turističnih produktov,
  • dodatne veščine sporazumevanja v tujem jeziku, sodelovanja v multikulturnem okolju in druge mehke veščine.

V projekt je bilo vključenih 12 zaposlenih iz zdraviliško-hotelirskh podjetjih v Sloveniji, ki zasedajo naslednja delovna mesta v matičnih podjetjih:

  • recepcija (4x),
  • wellness recepcija (3x),
  • gostinstvo (2x),
  • marketing (1x),
  • gospodinjstvo (1x),
  • animacija (1x).

Glede na svoje področje dela so bili nameščeni tudi v gostujočem podjetju (5*hoteli), kjer so imeli možnost:

  • spoznati drugačne metode, procese in načine dela (operativno-strokovni del),
  • izpopolniti svoje sposobnosti dela z gosti,
  • identificirati nove prakse, razviti nove ideje na področju turistične ponudbe,
  • izboljšati kvaliteto svojega dela.

Mobilnost je  vplivala tudi na:

  • razvoj osebnih kompetenc (npr. večja odprtost, samozavest, prilagodljivost, sprejemanje drugačnosti, pripravljenost na sodelovanje itd.)
  • medkulturne kompetence (sporazumevanje in delo z ljudmi, ki prihajajo iz drugih kulturnih okolij, sposobnost integracije v novem kulturnem okolju, sposobnost prilagajanja drugačnim navadam, običajem in načinu življenja)
  • jezikovne spretnosti (sposobnost izražanja, razumevanja in sporazumevanja v tujem jeziku, kot rezultat vsakodnevne uporabe tujega jezika pri delu, v komunikaciji s sodelavci in gosti).

Zaposleni na vseh delovnih mestih so z življenjem in delom v tujini nadgradili svoje razumevanje gosta, kar predstavlja temeljno orodje oz. veščino  dela v turističnih dejavnostih. 

Razvili so sposobnosti za:

  • razumevanje ljudi v gostujoči državi (potencialnih gostov v Sloveniji) z uporabo ustreznih pristopov
  • vživljanje in razumevanje potreb in pričakovanj gostov
  • sposobnosti za zadovoljitev potreb gostov.

Vsi udeleženci so konkretne dobre prakse z delovnih področij prenesli tudi v svoje matično podjetje. Največji poudarek vseh udeležencev na evalvaciji je bil v odnosu do gostov, ki so ga imeli priložnost spoznati na obeh destinacijah (naravna prijaznost, ustrežljivost, srčnost, veselje pri opravljanju dela itd.), kar posledično vodi k zadovoljstvu tako zaposlenih kot tudi gostov.

V projekt je bilo vključeno večje število partnerjev. Na lokalnem nivoju smo sodelovali z 9 podjetji s področja zdraviliško-hotelirskega turizma, iz celjske regije in širšega slovenskega prostora. Poleg podjetij je pri izvedbi projekta sodeloval tudi Zavod za Novodobno Izobraževanje. V tujini smo se povezali z 2 organizacijama, ki delujeta na področju izobraževanja in mobilnosti preko katerih smo prišli v stik z gostujočimi podjetji - 5* hoteli na Kanarskih otokih in na Kreti. Sodelovanje vseh akterjev je potekalo brez težav.

Turizem je panoga, ki ima velik razvojni potencial tako v vsej Sloveniji kot tudi v celjski regiji zato se je RGZC v sodelovanju z lokalnimi podjetji s področja turizma odločila da zaposlenim ponudi to možnost praktičnega, strokovnega usposabljanja v tujini. Izkazalo se je da projekt predstavlja izredno učinkovito priložnost za razvoj kadrov v naši regiji in državi kot celoti.

V dokumentu Strategija razvoja slovenskega turizma od 2012 do 2016 in Strategija trženja destinacije Dežela Celjska (2011) so bili prav človeški viri v turizmu identificirani kot eden izmed ključnih dejavnikov, ki vplivajo na kakovost turističnih proizvodov in storitev. Iz tega sledijo tudi potrebe po usposabljanju zaposlenih, ki je usmerjeno v inovativnost, grajenje pristnega odnosa do gosta, spoznavanje  principov dela v uslužnostni dejavnosti in pridobivanje  novih trgov. Prav to so bili tudi največji poudarki udeležencev mobilnosti na končni evalvaciji. Z usmerjenim usposabljanjem turističnih delavcev smo prispevali k razvoju turizma ter posledično k izboljšanju gospodarske situacije v celjski regiji. Udeleženci mobilnosti,  zaposleni v 9 različnih slovenskih podjetjih so imeli v sklopu priprave in končne evalvacije možnost izmenjati tudi izkušnje in prakse, ki jih uporabljaljo v matičnih podjetjih ter hkrati navezati stike, ki bodo lahko pozitivno prispevali tudi k njihovem kasnejšem sodelovanju.

Izbor udeležencev je potekal v tesnem sodelovanju s slovenskimi podjetji, ki so se vključila v projekt. Vsebino projekta smo najprej predstavili vodstvu podjetja, ki je izrazilo namero za sodelovanje in pooblastilo osebo za koordinacijo. Sledil je izbor zaposlenih, ki je potekal v sklopu internega procesa znotraj podjetja. Izbrani so bili zaposleni, za katere je podjetje ocenilo da uspešno opravljajo svoje delo, hkrati pa so le-ti izrazili interes in motivacijo za vključitev. V tej fazi je izbor vodilo vodstvo kadrovskega oddelka v podjetju. Glede na vsebino projekta je bilo pomembno, da se v projekt vključijo zaposleni, ki so v vsakodnevnem, nesporednem stiku z gosti. 

Tako so končno skupino udeležencev mobinosti sestavljali zaposleni na naslednjih delovnih mestih:
  • recepcija,
  • wellness recepcija,
  • marketing,
  • gospodinjstvo,
  • strežba.

Partnerje v projektu smo izbrali že v času priprave in prijave projekta. Kontakt s partnerji smo navezali s pomočjo Zavoda za Novodobno Izobraževanje. Pri tem smo se osredotočili na razvite turistične destinacije v Evropi, ki so znane po svoji gostoljubljnosti in ustrežljivosti v odnosu do gosta. Vse partnerje v projektu smo prosili da nam posredujejo opise 5* hotelov s katerimi sodelujojo in ki bi se bili pripravljenivključiti v projekt. Izbraili smo nabor 10 potencialnih gostujočih hotelov na Kanarskih otokih in Kreti, ki smo jih predstavili podjetjem v Sloveniji. Podjetja so na osnovi pridobljenih informacij izbrala najustreznejši hotel za praktično usposabljenje svojih zaposlenih. Temu je sledil praktični dogovor o organizaciji programa mobilnosti. Partnerjem smo posredovali profile zaposlenih (Europass življenjepise, motivacijska pisma in opise njihovih delovnih mest). Sledilo je usklajevanje programa usposabljanja med gostujočim hotelom, partnerji v tujini in nami v neposrednem sodelovanju s kandidati. 

Partnerji v tujini so poleg programa praktičnega usposabljanja uredili tudi:
  • nastanitev,
  • lokalni prevoz (če je bil potreben),
  • dokumentacijo,
  • transfer z letališča do nastanitve in nazaj.

Skrbeli so tudi za spremljanje poteka prakse in monitoring ter urejali morebitne korekcije pri vsebini usposabljanja.

Pot je pomagal organizirati Zavod za Novodobno Izobraževanje. Udeleženci so v sklopu priprave poiskali možnosti prevoza in jih nato terminsko uskladilli s partnerji v projektu. Ker naša Zbornica ne uporablja kreditne kartice, ki je potrebna za nakup letalskih kart je nakup opravil ZNI.

Bivanje je urejal partner na destinaciji, na Kanarskih otokih je bilo urejeno v gostujočem hotelu, na Kreti pa v apartmajih v bližini hotela. Partner je uredil tudi transfer z letališča do namestitve in nazaj in lokalni prevoz, kadar je bil potreben.

Zavarovanje za udeležence je uredil Zavod za Novodobno Izobraževanje, ki ima na tem področju dolgoletne izkušnje. Vsi udeleženci so imeli poleg Evropske zdravstvene izkaznice urejeno tudi dodatno zdravstveno zavarovanje, zavarovanje odgovornosti in nezgodno zavarovanje.

Omenjeni projekt je požel veliko zanimanja s strani nekaterih turističnih podjetij, ki so videla veliko priložnost v praktičnem usposabljanju svojih zaposlenih v hotelih najvišje kategorije v turistično zelo razvitih okoljih. Hkrati je bila to tudi priložnost za zaposlene, da  z delom v multikulturnih teamih nadgradijo razumevanje tujih gostov, ki k nam prihajajo iz drugih kulturnih okolij. Večina vključenih podjetij je izrazila pripravljenost na nadaljnje sodelovanje v podobnih projektih hkrati pa se odpirajo možnosti za nadgradnjo projekta z izvedbo izmenjav med hoteli, ki bi potekale v obe smeri (op: zaposleni v hotelu iz tujine bi prišli na praktično usposabljanje v hotel v Sloveniji in obratno.

Fotogalerija





 

Prijava na E-novice

Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.