Regionalna gospodarska zbornica Celje

RGZC SREBRNO PRIZNANJE Razvoj blagovne znamke Okusi Rogle, UNIOR d.d., Program Turizem


Kratek opis inovacije

Na območju destinacije Rogla – Pohorje, ki zajema občine Oplotnica, Slovenske Konjice, Vitanje in zreče, je bogata kulinarična in kulturna dediščina naših prednikov. Hrano, ki se pripravlja na sodoben način po kvalitetnih recepturah naših babic ter pripadajoče prireditve, bomo skupaj z ostalimi kulinaričnimi in kulturnimi ponudniki, združili v prepoznavno blagovno znamko »Okusi Rogle«.

S povezavo lokalnih pridelovalcev hrane bomo zagotovili večjo samooskrbo z lokalno pridelanimi kmetijskimi in živilskimi proizvodi.

Za to okolje je značilnih več jedi (npr. Pohorski lonec, gobova juha z ajdovimi žganci), katere imajo na svojih jedilnikih različni kulinarični ponudniki, vendar vsak po svoji recepturi. Ustanovljen je strokoven team kulinarike, ki določa kateri pridelki, polizdelki, izdelki in jedi bodo uvrščeni v blagovno znamko Okusi Rogle. Za jedi se bo določil čim večji delež sestavin pridelanih v destinaciji, katerega mora jed vsebovati. Poenotile se bodo recepture jedi tako, da bodo gostje, ki se vračajo, lahko poskušali enake tradicionalne jedi pri različnih ponudnikih. S tem se bo okrepila prepoznavnost destinacije tako v Sloveniji kot izven meja.

Blagovna znamka Okusi Rogle se bo združila v skupno blagovno znamko Okusi Slovenije. Blagovno znamko, imena jedi ter recepture, bomo zaščitili pri Uradu za intelektualno lastnino.

S projektom smo se prijavili na razpis LAS »Od Pohorja do Bohorja« za izvajanje lokalne razvojne strategije v letu 2011.

Projekt nadgrajujemo s projektom »Razvoj kulinaričnih poti v destinaciji Rogla – Pohorje«, s katerim smo se uvrstili med finaliste Sejalec 2012.

Predstavitev pričakovanih gospodarskih rezultatov inovacije

Ekonomski rezultati inovacije

  • Večji prihodek lokalnih pridelovalcev živil
  • Spodbujanje lokalnega prebivalstva k registriranju dejavnosti pridelovanja živil in opravljanja turistične dejavnosti.
  • Višja dodana vrednost lokalnim pridelkom.
  • Večje število turistov.
  • Možnost za razvoj novih delovnih mest.
  • V poletnih in jesenskih mesecih bo skrajšana pot od njive do mize, s čimer se bo / bodo zmanjšala emisija škodljivih plinov, zmanjšali organski odpadki, zmanjšala poraba vode in s tem tudi odplak.

Družbeni rezultati inovacije

  • Dvig zavesti o pomenu ohranjanja okolja s spodbujanjem naravnega pridelovanja hrane in uporabljanja okolju prijaznih »pripomočkov«.
  • S promocijo blagovne znamke bo poskrbljeno za boljšo informiranost lokalne in druge javnosti.
  • Z možnostjo prikaza pridelovanja hrane za širšo javnost, bo prišlo do večje seznanjenosti o načinu in izvoru hrane.
  • Prenos znanja na mlajše rodove

 

 


Avtor: Andreja Semolič, RGZC